Jdi na obsah Jdi na menu
 


Na co si dát pozor při koupi VW GOLF IV

23. 8. 2007

KUPUJETE VW GOLF IV.

Na co si dát pozor při koupi – nejčastější závady specifické pro Golf IV

Golf IV je technicky vcelku zdařilý vůz, nicméně není nijak výjimečný ve své kvalitě.
Kromě obecných záležitostí které jsou více, či méně společné pro všechny vozy doporučuji zaměřit se na:
1)vůle v uložení stabilizátoru přední nápravy
2)poruchy řídící jednotky motoru
3)poruchy pohonu stěračů
4)vadná funkce váhy vzduchu (měřič množství nasávaného vzduchu) především u TDI
5)Projevuje se výpadky v gradaci výkonu – motor ztrácí v určitých otáčkách tah,
6)Motor najednou přestane táhnout a jede max 130, po chcípnutí a opětovném nastartování je vše zase v pohodě - padá do nouzového režimu, pravděpodobná závada regulace turba, nebo to taky může dělat ucpaný vzduchoví filtr. Napýchnout na VAG a nechat zkontrolovat kolik tlačí turbo, jestli se reguluje. Většinou je ve zatuhlé naklápění lopatek a nebo špatný ventilem N75.---především u TDI
Pro ty co mají vag:
Měření regulace lopatek
Motor -> měřící blok 11
- nahrát data
- na čtvrtý nebo pátý převodový stupeň dejte plný plyn od 1500-2000 až do 3500-4000 otáček
- otevřete log soubor
- zobrazte graf
- u sériového vozu je možno zpozorovat špičku při 2.1baru, rychle zregulovanou na 1.9 v celém rozsahu otáček

7)zhoršené startování
8)poruchy palivoměrů
9)poruchy dobíjení
10)Nesvítí interiérové světlo po otevření dveří
11)Nesvítí světýlko ve dveřích
12)blbne centralní zamykání, na první zamknutí nabliká dioda funkčního trezoru
- nejvíce pravděpodobnou příčinou bude vadný snímač v zámku některých z dveří, velmi častá vada v GIV. Musí se rozebrat zámek a propájet kontakty, tak, aby zmizeli viditelné prasklinky a pokud se to nezlepší, tak vyměnit zámek. (To propájení funguje - ověřeno vlastní zkušeností).
Zámek Zámek Zámek Zámek

Bohužel velmi často se stává terčem zlodějů a podvodníků. Proto je nutné věnovat maximální péči kontrole identifikátoru – VIN. Správné umístění, správná výška raznice znaků, správné ukončovací znaky, třívrstvý papír na štítku v motorovém prostoru, kit v okolí VINu, tmely v místech, kde nemají být, nerovnosti plochy na které je VIN vyražen. Nejdůležitější je možnost srovnání, proto vždy porovnávejte s bezvadným prověřeným vozem !!!

Nejčastější praktiky při pozměňování identifikátorů
VIN

- vybroušení původního VIN a přeražení jiným
- vyříznutí celé nebo poloviny dělící stěny motorového prostoru na které je VIN vyražen a vsazení jiné
- vyříznutí samotného VIN a vsazení (navaření) jiného

Proto vždy bedlivě sledujte okolí VIN – nerovnosti, jiný odstín laku, stopy po tmelení, probrusy. Hodně napoví tloušťkoměr laku – odhalí celou nanesenou vrstvu, včetně tmelu. Pokud není k dispozici doporučuji v blízkosti VIN provést několik kontrolních vrypů ostrým předmětem pro zjištění přítomnosti tmelu (tmel nemá v okolí VIN co dělat). Pečlivě dlouho a nerušeně vůz prohlížejte a při jakémkoliv podezření využijte konzultace s odborníky nebo navštivte autorizovaný servis. Pokud toto prodávající neumožní, jistě něco skrývá a od takového vozu raději pryč.

Papírový štítek
- xeroxová kopie vyrobená na PC – při bližším zkoumání lze odhalit

Posledním krok před zakoupením vozu
- prověření v databázi odcizených vozidel – toto je možné provést na webu Ministerstva vnitra http://www.mvcr.cz/auta/index.html nebo pomocí informační SMS
- prověření, zda vozidlo není zatíženo nějakým finančním produktem – leasing, úvěr. Lze zjistit na internetových stránkách jednotlivých leasingových společností

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Stav tachometru

(dibla Admin, 17. 6. 2008 23:34)

Je možné to zjistit na diagnostice, pokud si někdo nedal záležet a nepřepsal to i tam, ale je to drahé, tak to moc nedělají. Jinak se dá zkusit jedině zkouškou tlaků v servisu, tam odhadem na 10000km odhadnou kolik má auto najeto

Stav tachometru

(Aleš Huňa, 17. 6. 2008 18:43)

Je možné zjistit stav skutečně najetých kilometrů??? Např: přímo z řídíci jednotky???
Je jasné že spousta prodávaných aut v ČR ma na kilometrovníku nižší počet kilometrů, než skutečně odjelo.
Děkuji