Jdi na obsah Jdi na menu
 


Alu kola a pneumatiky

23. 1. 2011
Parametry alu kola Tisk Email

Popis hlavních parametrů alu kola (pro příklad 8Jx18" 5x112 ET35)

Označení Technický popis
8 šířka disku v palcích = 8"
J typ patice - pro téměř všechny alu =J
18 nominální průměr příslušného disku v palcích (1palec=25,4mm)
5 počet šroubů (děr v ráfku)
112 průměr roztečné kružnice upevňovacích šroubů (detailní soupis se seznamem vozů viz "Seznam roztečí")
ET ET (einpresstiefe=zális) v milimetrech, vzdálenost dosedací plochy kola od pomyslné roviny dělící šířku kola - neboli jak hluboko zapadne kolo do blatníku (čím větší je hodnota ET, tím více kolo zapadne ke středu vozu), hodnota u většiny alu kol pro evropské vozy se pohybuje okolo 35mm
57,1 průměr centrovací středové díry kola (CB=center bore - v nákresu "CB"), je udáván v mm a prakticky každý výrobce automobilů používá jiný, v praxi to znamená, že kola sice mohou mít stejnou rozteč, ale nemusí být dobře vycentrovaná a pak hází a auto vibruje, použití jednoho typu disku na více značek vozů umožňují středové kroužky (ať již plastové či kovové).

 

 

Parametry kol:

VW GOLF 4

  -Rozteč - 5x100 

  -ET - 35-38        

-stř. otvor - 57,1 

-šroub - M14x1,5x28

čím je menší ET, tím jsou kola více vystrčené ven

http://www.zaboduj.cz/lide/220/985.jpg

 

http://www.zaboduj.cz/lide/220/985.jpg

 

 

 

 

Parametry pneumatik Tisk Email

 

Označení Technický popis
225 nominální šířka pneumatiky v milimetrech (225 mm)
45 poměr nominální výšky pneu k nominální šířce v procentech=profil pneumatiky v % šířky (45%)
R typ konstrukce kostry ("R" radiální, "D" diagonální)
17 nominální průměr příslušného disku v palcích-vnitřní průměr pneu 17"
93 index nosnosti (numerický kód "91"=615kg) dle tabulky (viz.níže)
W index rychlosti (kód abecedy "V"=240km/h) dle tabulky (viz.níže), používané pneumatiky by měly mít vždy stejný nebo vyšší rychlostní index, než je nejvyšší povolená konstrukční rychlost automobilu (dle TP), čím vyšší index rychlosti, tím je směs pneumatiky měkčí (aby pneu měla lepší přilnavost při vyšších rychlostech) a je většinou použito tužší kostry bočnice pro lepší vedení
TUBELESS TUBELESS = bezdušová / TUBETYPE = dušová
M+S MUD+SNOW (=bláto+sníh) pneu určená pro zimní provoz
RF REINFORCED = zesílená kostra
další značení - šipka symbolizující směr otáčení 
- upozornění na druh materiálu a počet vrstev na běhounu (Tread) a na boku (Sidewall) 
- DOT kód = toto označení poskytuje informaci o závodě, kde byla pneumatika vyrobena a o jejím provedení. Poslední 4 čísla jsou vyhrazena pro vyznačení týdne a roku výroby (např.číslo 1109 značí, že pneumatika byla vyrobena v 11.týdnu roku 2009) 
- označení FR = ochrana alu ráfku před poškozením při najetí k obrubníku

 

Rychlostní indexy pneu

symbol G J K L M N P Q R S T H V W Y ZR
max. km/h 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 210 240 270 300 >240

 

Indexy nosnosti pneu

index kg index kg index kg index kg index kg
70 335 80 450 90 600 100 800 110 1060
71 345 81 462 91 615 101 825 111 1090
72 355 82 475 92 630 102 850 112 1120
73 365 83 487 93 650 103 875 113 1150
74 375 84 500 94 670 104 900 114 1180
75 387 85 515 95 690 105 925 115 1215
76 400 86 530 96 710 106 950 116 1250
77 412 87 545 97 730 107 975 117 1285
78 425 88 560 98 750 108 1000 118 1320
79 437 89 580 99 775 109 1030 119 1360

 

                                                                                                                                                                                                                         

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář