Popis hlavních parametrů alu kola (pro příklad 8Jx18" 5x112 ET35)
Označení
Technický popis
8
šířka disku v palcích = 8"
J
typ patice - pro téměř všechny alu =J
18
nominální průměr příslušného disku v palcích (1palec=25,4mm)
5
počet šroubů (děr v ráfku)
112
průměr roztečné kružnice upevňovacích šroubů (detailní soupis se seznamem vozů viz "Seznam roztečí")
ET
ET (einpresstiefe=zális) v milimetrech, vzdálenost dosedací plochy kola od pomyslné roviny dělící šířku kola - neboli jak hluboko zapadne kolo do blatníku (čím větší je hodnota ET, tím více kolo zapadne ke středu vozu), hodnota u většiny alu kol pro evropské vozy se pohybuje okolo 35mm
57,1
průměr centrovací středové díry kola (CB=center bore - v nákresu "CB"), je udáván v mm a prakticky každý výrobce automobilů používá jiný, v praxi to znamená, že kola sice mohou mít stejnou rozteč, ale nemusí být dobře vycentrovaná a pak hází a auto vibruje, použití jednoho typu disku na více značek vozů umožňují středové kroužky (ať již plastové či kovové).
poměr nominální výšky pneu k nominální šířce v procentech=profil pneumatiky v % šířky (45%)
R
typ konstrukce kostry ("R" radiální, "D" diagonální)
17
nominální průměr příslušného disku v palcích-vnitřní průměr pneu 17"
93
index nosnosti (numerický kód "91"=615kg) dle tabulky (viz.níže)
W
index rychlosti (kód abecedy "V"=240km/h) dle tabulky (viz.níže), používané pneumatiky by měly mít vždy stejný nebo vyšší rychlostní index, než je nejvyšší povolená konstrukční rychlost automobilu (dle TP), čím vyšší index rychlosti, tím je směs pneumatiky měkčí (aby pneu měla lepší přilnavost při vyšších rychlostech) a je většinou použito tužší kostry bočnice pro lepší vedení
TUBELESS
TUBELESS = bezdušová / TUBETYPE = dušová
M+S
MUD+SNOW (=bláto+sníh) pneu určená pro zimní provoz
RF
REINFORCED = zesílená kostra
další značení
- šipka symbolizující směr otáčení
- upozornění na druh materiálu a počet vrstev na běhounu (Tread) a na boku (Sidewall)
- DOT kód = toto označení poskytuje informaci o závodě, kde byla pneumatika vyrobena a o jejím provedení. Poslední 4 čísla jsou vyhrazena pro vyznačení týdne a roku výroby (např.číslo 1109 značí, že pneumatika byla vyrobena v 11.týdnu roku 2009)
- označení FR = ochrana alu ráfku před poškozením při najetí k obrubníku